Dag 01 – Om mig

om mig - JOHANNA LARSSON.
Jag föddes 17 juni 1996 på örebro BB. Då bodde min familj i baronbacken(ett ställe i örebro) i en lägenhet, men vi flyttade när jag var ungefär 2 veckor gammal till asker, nära där vi bor nu. Asker ligger ute på landet. Min bror är 9 år äldre än mej. I asker bodde vi tills jag var 11 månader, sen flyttade vi till Haga i örebro, i ett rött tegelhus. Haga är ganska centralt, & vi bodde i ett husområde. Min bror & hans kompisar byggde en träkoja ganska högt upp i ett träd i en dunge bakom vårat röda tegelhus, & jag försökte komma upp där så många gånger, men jag lyckades aldrig, haha. Min bästavän där var Stephanie, vi lekte jämt. Dagiset som jag gick på log precis över gångenvägen framför vårat hus, cirka 3 meter bort... så det var rätt nära. På dagiset lekte jag mest med Frida, Maria & Signe. Jag & mamma gick också på någon typ gruppgrej för barn när jag var typ 1 - 3 år, där träffade jag min kompis Louise
som jag är kompis med fortfarande.
när jag var 5 år så flyttade vi därifrån till huset jag bor i nu, ett hus ute på landet utanför det lilla samhället stora mellösa. Där träffade jag albin & jesper som jag fortfarande umgås med. Sen började jag hos en dag-mamma om ni vet vad det är (det är en tant eller vad man nu ska säga, som har som ett mini dagis i sitt eget hus, t.ex 5 - 6 ungar, & så är dom hemma hos henne & leker & sånt, istället för ett riktigt dagis) & hon heter Gerd & är min granne, & hennes man Hogne är så sjukt söt, hihi ! & dom är från norge.
där blev jag kompis med Frida , elise , & massa andra som jag har lite sämre kontakt med.
sen började vi ju lekis i stora mellösa skolan, & då lärde jag känna agnes , & as många andra kompisar som jag fortfarande umgås med.
I 2an träffade jag Louise igen & vi umgicks några gånger.
Åren på stora mellösa var både upp & ner, men när jag ser tillbaka så ångrar jag inte en sekund, stora mellösa skola har gjort mej till mej & jag har så många fantastiska minnen & vänner där ifrån.
När jag var 9 år fick jag min hund brasse, som är blandrasig, pudel, chitsu & powder puff, hihi 
i lekis blev var min bästavän agnes, & hon var min bästavän ända upp till 6an när hon började på engelska skolan istället.
i 6an umgicks jag mest med amanda & klara 
men min bästavän var Victoria, som jag träffade på sång lektionerna i slutet av 2007. 
Jag & victoria åkte till brasilien tillsammans 2008 i februari i 3 veckor, det är en resa jag aldrig kommer glömma.
jag & klara bråkade i slutet av 6an, & det är ett av det största bråken jag haft, vi är fortfarande inte vänner.
men amanda & jag går i samma klass på kunskap, fast vi är inte lika tajta, men vi är kompisar ändå :)
i slutet av 6an började jag umgås med sanna (hon som jag blev bästavän senare), på sommarlovet 2009 så var jag riktigt tajt med emma, linnea & louise 
men jag började sakta men säkert umgås med sanna mer & mer 
på sommarlovet så gick jag på talangen (ett disco i örebro) & det var ett av de bästa minnena på hela 2009.
fyfan vad kul !
senare på året så följde jag med sanna till nyköping & träffade massa nya vänner & elias såklart 
början av 2010 så blev jag tillsammans med elias & lite senare på året så började jag bråka med sanna, & vi blev ovänner (vilket vi inte är nu).
& i våras så bestämde jag mej för att byta skola, till kunskap där jag går nu.
& allt det här har gjort mej till den jag är idag, johanna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0