idag = rättgång + akuten

imorse gick vi upp klockan 8 för att vi skulle till rättegången.
för på halloween helgen så var elias och massa utav hans kompisar och gick bus eller godis och lät och störde.
men då kom en kvinna (vittnet) och pratade med elias och hans kompis andreas, så bestämde dom sej för att gå tillbaka till ett hus där dom varit förut och stört, och så sa dom förlåt till en kvinna som bodde där.
men förut så hade andreas åkt moppe förbi den kvinnan och då hade hon som skyddsmekanism slagit andreas på axeln (eller satt upp handen i luften och han råkade köra in i armen), men dom trodde då att hon menade att slå honom.
så då eftersom dom bett om ursäkt så frågade elias: varför slog du andreas?
och då kommer kvinnans man ut och går fram till elias och säger: VAD SA DU?!
elias: jag frågade varför hon slog min kompis!
Och då slog mannen elias med öppen hand i ansiktet.
Men på rättegången så sa mannen att elias och hans kompis anföll hans fru och grejer, och att istället för att ha slagit elias i ansiktet så hade han tagit tag om elias axel och knuffat honom och att vittnet kanske såg fel eftersom hon stod bakom honom sa han.
fast vittnet sa själv att hon såg mannen slå elias i ansiktet, och att hon stod precis bredvid.
hoppas elias vinner fallet !!
sen kom vi hem runt halv 11 typ.
sen sov vi till 20 över 4 typ, haha.
sen gjorde jag amerikanska pannkakor och åt med pannkaks sirap ;)

sen efter ett tag så fick jag AS ONT I MAGEN som i tisdags, och så låg jag under täcket och skakade och kallsvettades och så fort jag rörde mej så fick jag as ont.
och jag mådde jätte illa !
asso jag hade så ont att när elias la upp sina fötter försiktigt på sängen så kändes det som att någon slog mej i magen hårt och sen skakade om mej upp och ner typ.....
och jag mådde så illa att när elias pratade med mej ville jag inte svara för det kändes som att jag skulle spy så fort jag öppnade munnen....
men sen gick det över lite efter att ha tagit en treo,
och då ringde jag 1177, till sjukrådgivningen, och så berättade jag om i tisdags och hur ont det gjorde nu och så frågade hon om hur ont det gjorde på skala 1 - 10 och jag svarade 10, för det var verkligen 10, det gjorde så sjukt ont så jag ville bara bort där ifrån, ville bara dö nästan :(
men hon hade aldrig hört någonting liknande och sa att jag borde åka in, och sa att om jag ville det så kunde hon meddela sjukhuset i nyköping så att det skulle gå fortare för oss.
så vi åkte iväg till sjukan, och så tog dom urinprov och blodprov och grejer, men det var inga fel, så dom tror att mina tarmar är spända typ.
så jag fick namnet på 2 mediciner som man kan köpa, som kanske hjälper.
och nu mår jag lite illa och har ont, men min mage är as uppsvullen, och stenhård, asso nästan så att jag tror att det lever en ailen inut i mej, haha.
hoppas bara att jag inte kommer få lika ont igen.

Kommentarer
Postat av: alexandra

men ofta, fan va sjuk gubbe ;s



vilka konstiga människor det finns i denna värld egentligen asså..

2011-02-26 @ 14:58:49
URL: http://alexandragaspar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0