Dag 05 – Vad är kärlek?

jag tog ju en liten paus från det här, men nu ska jag fortsätta, på dag 5.
Vad är kärlek? För mej är kärlek så mycket, det kan vara bra, dåligt, roligt, sorgligt, tråkigt och rörande.
Den kärleken som jag och min familj delar är ju väldigt annorlund än vad den kärleken mellan mej och Elias är, det är ju helt olika. Men kärleken till min familj är rolig, varm och den kärleken är egentligen inte så komplicerad, jag älskar min familj, precis som dom älskar mej. Vi ställer upp för varann och vi skrattar och gråter ihop. Men tillit och värme och trygghet är det viktigaste tycker jag, man måste kunna lita på varann, man måste kunna känna en slags värme och trygghet med sin familj, annars funkar det aldrig.
Men om vi ska ta den kärleken som jag tror är mest den som frågan frågar efter så är det nog kärleken jag och Elias delar t.ex.
Elias är kärlek, Elias är min kärlek.
Han var den som bevisade för mej att äkta kärlek existerar, att allting inte bara består av lekar och svek.
Han kan bokstavligt talat få mej att känna som att jag är en prinsessa i en saga, ibland till och med som att jag verkligen svävar på moln.
Det jag och Elias delar är värt mer än alla pengar i världen, ibland gråter jag till och med bara av tanken på hur bra vi har det (glädjetårar) och vilken tur jag har som har en sån underbar och otroligt fantastisk kille som verkligen älskar mej för den jag är, som är min bästa vän, som jag kan vara precis som jag är med, se ut hur som helst och jag vet att han ändå aldrig skulle dömma mej för det.
Om man aldrig varit med om äkta kärlek så har man verkligen missat något, därför är jag så glad att jag fått chansen att uppleva det nu, redan, i sån ung ålder.
Elias är min livsmening, utan honom vet jag inte vad/hur/vart/varför/vem jag skulle vara?
Om jag själv fick bestämma så skulle jag bestämma att jag och elias ska dela livet tillsammans.
Värmen, glädjen och tryggheten han ger mej är så speciell, när jag är med honom är jag så trygg så det känns som att inget ont någonsin kommer kunna hända mej, inte så länge jag med elias, för han är min hjälte :')
han får mej att skratta på riktigt !! vi har så sjukt kul ihop :D
och med honom kan jag sitta och ha långa diskussioner/konversationer och prata om precis vad som helst hur länge som helst !
det är för mej vad ordet kärlek innebär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0