jag blir så förbannad!!

LÄS, DET ÄR OTROLIGT VIKTIGT!



En vän till mej är tillsammans med en kille som hon tycker jätte mycket om & så,
MEN han behandlar henne som skit!
Han ljuger för henne, & gud vet vad.
Jag förstår att hon tycker det är jobbigt & så, men det är verkligen inte acceptabelt.
Vi kvinnor & tjejer MÅSTE stå upp på oss själva & vara stolta!
Vi måste vara stolta över att vi är kvinnor, för det är någonting som är värt att vara stolt över.
Är man stolt så kan man aldrig förlora!
Låt INGEN & då menar jag verkligen INGEN behandla dej sämre än vad du är värd,
inte ens din mamma, pappa, pojkvän, bästis, syster, bror, någon annan säkting, ingen främling på internet eller på stan!
Man behöver inte vara elak tillbaka, bara inte ta åt sej.
Speciellt om det är någon nära som ens pojkvän eller familj så ska man verkligen säga ifrån!
Säg åt din pojkvän att han ska vara glad att han har dej, att han har tur som har dej!
Behandlar din pojkvän dej dåligt så måste du våga säga åt honom på skarpen att han får ge sej annars kan han glömma dej, för alla är värd någon som älskar dej för just dej!
Som jag precis sa till min vän: Du måste våga säga ifrån & lyssnar han inte så är det hans val, då får du faktiskt ta & dumpa honom! Det är det enda rätta, för han väntar bara tills han har dej fast i sitt grepp så han kan göra precis som han vill för att han vet att du inte kommer kunna lämna honom.
& så långt får du inte låta det gå!
Man måste klara av att lämna någon man tycker jätte mycket till & med älskar om han/hon behandlar dej som skit, för man måste inse att man bara mår sämre.

Jag hoppas ni alla förstår vad jag menar!
& jag skrev det här inlägget för att jag tycker det är otroligt viktigt att förstå.
& såklart så menar jag ju inte att alla killar är så & jag menar inte heller att inte tjejer kan bete sej som svin, för det kan dom verkligen!
Men det är oftast killar som gör sånt för att det lever kvar i våra instinkter att "männen är starkare & har mer makt"!
Vilket jag tycker är sjukt synd, så ska det verkligen inte vara.
Dom kanske har musklerna, men vi har hjärnan ;)
haha, nej, men hoppas ni förstog vad jag ville komma fram till & hoppas ni tog åt er!

kram!

Kommentarer
Postat av: sarah världensbästa carlsten !

ja visst, säg till när du länkat mig!

2010-09-15 @ 20:47:06
URL: http://shms.blogg.se/
Postat av: Anonym

så jävla sant! :)<3

2010-09-15 @ 21:42:37
URL: http://ceckarlson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0