förlovad ? 2 månader ?

Hej,
asso jag måste bara skriva en sak.
asso, alla ungdommar "förlovar" sej hit & dit efter att har varit tillsammans i 2 månader..
liksom, vafan är det ?
visst är det deras val, men att förlova sej är ju ett steg innan giftermål som beskriver att man är redo att dela sitt liv med den personen, sen gör man det efter 2 månader eller kanske lite mer eller mindre ?
det tycker jag är som att missbruka kärlek på ett sätt, ordet kärlek är redan missbrukat av 90% av sveriges befolkning, ska innebörden i att vara förlovad också bli det ?
jag tycker det är sorgligt.
liksom alla säger att dom älskar alla sina vänner hit & dit, medan man kanske tror det (men tro gör man i kyrkan som jag brukar säga), visst jag gör fel & säger att jag älskar några utav mina vänner som jag inte gör, men jag tycker väldigt mycket om dom, men jag ÄLSKAR dom inte, för älska för mej, det är någonting enormt stort, vilket jag inte förstod innan jag älskade elias, men nu gör jag det.
Det är inte många jag verkligen älskar, men det är många som jag tycker jätte mycket om, & jag förstår inte felet i det ? :)
eller ? :)
& nu ser jag tjejer & killar i min ålder som varit tillsammans i 2 veckor till 10 månader som förlovar sej, jag tycker det är ganska fel, för man kan inte besluta sej för att man är redo att dela sitt liv med någon man delat 2 veckor - 10 månader med ?
det är verkligen fel.
sen fattar väl jag också att det är lite coolt & man tycker det är gulligt & jag skulle också bli jätte smickrad,
& som jag känner just nu vill jag dela hela mitt liv med elias, men liksom, det är ingenting jag kan besluta exakt precis nu, för vad vet jag vad som händer om 3 år liksom ?
såklart så tror & hoppas jag att vi kommer ha det lika bra då som nu, men liksom, vad vet jag ?
han kanske förändras, eller jag kanske förändras ?
men förhoppningsvis blir det inte så,
nämen jag tycker att minst halv år i alla fall, men då borde man ha känt varandra ett tag först.
men det är vad jag tycker.



:)
puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0