SVAR PÅ FRÅGESTUNDEN

SVAR PÅ FRÅGESTUNDEN
Sandra om frågestund!!!!:
Hur träffade du din kille?
Varför började du blogga?
Följer du några bloggar? vilka?
Vilket ämne i skolan är roligast och tråkigast?
favoritmat?
Vad äter du helst till frukost?
Gillar du din skolmat?
Kan du spela något instrument?
Favoritfilm?
Läser du någon tidining?

;)


hur jag och min kille träffades: jag och min bästa vän sanna, var hur tajta som helst när hon bodde här i örebro.
men nu bor ju hon hos sin mamma i nyköping, där min kille också bor.
men då i alla fall en helg så skulle hon till sin mamma, och hon ville att jag skulle med för att det skulle bli lite roligare istället för att åka själv eftersom hon inte kände någon där då.
så jag följde med, och när vi var där så hade vi så tråkigt så vi ville gå ut och kolla om det fanns några trevliga människor att fördriva tiden med, och när vi gick förbi svalsta skola så såg vi massa där, och sen så var vi på väg tillbaka och då var dom också på väg där ifrån och då vart det att vi möttes lite på vägen typ, och då frågade sanna en kille ifall han kände hennes store bror linus eftersom hon kände igen honom, och då sa han att han visste vem linus var, sen små pratade vi lite.
men sen fortsatte vi gå, och vi gick åt samma håll som dom, men sen skulle vi svänga in på en mindre väg och då ropade en kille (oskar som jag firade nyår hos, om ni minns?) ifall vi skulle följa med dom och ***, haha, fast det var skämt såklart !
och så gick vi med dom, för sanna visste ju vilka några utav dom var liksom.
sen snackade vi som fan med dom och jag och pontus (en utav mina nära vänner i nyköping) höll på lite och flörtade lite och sånt, hehe.
dom som vi var med var andreas, pontus, oskar, kjellberg, markus råstedt och sen minns jag inte ifall någon mer var med, eller jo, emily och någon mer.
sen när jag och sanna skulle hem så gav han mej en pussbiljett (ni vet cola burks saker?) och så fick han en puss, haha, men sen gick vi in och så smsade vi och pratade i telefon med dom på natten. 
sen nästa helg så var det likadant, att vi var med samma killar fast nu hade pontus tjej och jag och markus började hålla på istället, hahahaha.
men sen på kvällen när vi snackade med dom i telefon så tog elias telefonen och började snacka med oss.
så dagen efter när vi var med dom så kom elias och victor, och jag kommer ihåg att jag tyckte elias hade as fint och speciellt leende, och sen kunde jag inte sluta titta på honom även fast jag var lite på g med markus, hehe.
men när han tittade tillbaka så kunde jag inte kolla på honom längre, vet ej varför ? jag brukar inte vara blyg :o
men sen så började markus undvika mej den kvällen, och när vi gick till bron i nyköping så var jag på dåligt humör eftersom jag var irriterad på markus.
sen frågade elias bah: vill ni ha cigg ?
till mej och sanna, och vi sa nej, men då trycker han upp ciggen i ansiktet på mej och då vart jag as förbannad, haha, konstigt ?
sen när vi var uppe på bron så satt jag på en cement sak och då kom elias och pratade med mej, och då var han as snäll och charmig, och det liksom pirrade i magen på mej lite grann.
sen på vägen tillbaka så gick vi bara och pratade oavbrutet.
sen frågade elias bah: fryser du ?
och jag sa: ja lite.
då gav han mej sina vantar, hehe.
sen gick vi förbi en kyrkogård i bergshammar och han bah: du vet att det ligger en kyrkogård här va ? ;)
jag bah: va ? seriöst ?!
för jag är as rädd för mörker och spöken och sånt.
och han bah: om du vill så kan du få hålla mej i handen :)
hihi, naaaaw :')
dagen efter så gick jag och sanna hem till victor där elias och victor var, eftersom sanna och victor också höll på dagen innan ;)
sen låg sanna och victor i en säng och jag och elias satt i en soffa, och vi kollade på animal planet, haha.
sen kollade jag på elias och bara väntade på att få tecken på att han ville strula med mej, och när han kollade tillbaka på mej så visste jag och så började vi strula, och jag tyckte att han var as bra !
haha.
sen la vi oss lite halvt och han la sej halvt på mej, och min mage pirrade sönder.
hihi, men sen var jag och sanna tvungna att dra hem för vi skulle till örebro igen.
och vi smsade och pratade as länge, men han dissade mej sen för han hade känslor för en annan....
men vi fortsatte prata, och sen på halloween 2009 så var jag med linnea, och jag och elias smsade hela tiden och jag var så himla glad hela tiden.
men sen tappade vi kontakten lite eftersom jag visste att han gillade en annan.
men på julafton 2009 så låg jag på en uppblåsbar madrass med frida och linn och vi hade precis pratat om elias och jag hade sagt att jag visste att det var kört med honom, och då ligger linn med min mobil och kollar bilder och sånt, precis då får jag ett sms.
och hon bah: johanna, elias gillar dej...
jag bah: kul linn, skit kul.
hon bah: nej men ärligt !
jag bah: linn sluta, seriöst det är inte kul.
hon bah: men titta själv då !!
så gav hon mej mobilen och så ser jag ett sms från elias där det står: jag gillar dej.....
mitt hjärta stannade seriöst !
jag vart så jävla glad, och så förklarade han att han hade tänkt i flera timmar och kommit fram till att det var mej han ville ha :'D
sen pratade vi i telefon i typ 3 timmar varje dag och smsade hela tiden.
sen 15 januari 2010 så åkte jag till nyköping och så var jag med sanna, sen gick vi till oskar och min mage pirrade så himla mycket att jag trodde att jag skulle explodera !
sen såg jag elias komma ner för trappan och så kramades vi, men då var det lite blygsamt och så.
sen gick vi ut och jag och sanna hoppade runt i snön och grejer, sen satte vi oss på ett hockeymål på isplan och victor och elias knuffade runt oss på det, sen när jag och sanna skulle hem och äta så fick elias en hejdå kyss !
sen gick vi tillbaka och då gick jag och elias in i oskars sovrum och släckte lampan och stängde dörren och la oss där och strulade hus länge som helst, as mysigt !
gud så lycklig jag var !
sen umgicks vi hela helgen, så vi vart egentligen tillsammans hela helgen, haha, men vi räknar från fredagen :)
så gick det till i alla fall :)


jag började blogga för att jag vill kunna se tillbaka när jag blir ädre på min ungdom, liksom som en dagbok, men jag har aldrig tyckt att det är kul att skriva dagbok, så därför började jag blogga, vilket jag tycker är as kul :D


Jag följer dessie, paow, kissie, isabelle strömberg, kenza, tyra, izahs, och mian vänners :)


mitt favoritämne i skolan varierar, ibland kan det vara matte, ifall det går bra och jag förstår :)
annars kan jag HATA matte, men annars kan det vara svenska, bild, slöjd och sånt när man får vara kreativ :)
det ämne som jag tycker allra sämst om är spanska för att det är så segt och jobbigt att lära sej.... och idrott tror jag :)



min favorit maträtt är italiensk pizza, eller italiensk pasta, mammas pasta carbonara eller farmors pannkakor, pappas hemgjorda köttbullar och potatis med brunsås, mums !
eller tacos ! :D
jag älskar mat !



till frukost äter jag helst fattiga riddare, våfflor, en god knäckemacka och vitlöksröra typ, det är riktigt gott !



min skolmat är från universitets resturangen så den är as god, jag är jätte nöjd med skolans mat :D



jag kan spela lite piano faktiskt :)
grunderna.



jag har lätt att tycka om filmer, jag ser någonting bra i nästan alla filmer jag ser :)
men typ... trassel, barbiefilmerna, when a stranger calls, easy A, tjejfilmer !!
och så älskar jag skräckfilmer med mycke chockeffekter :D



jag läser veckorevyn, okej och frida :)
Emma Isacsson om frågestund!!!!:
vad tycker du om mig, helt ärligt?
varför började du & blogga?
hur många läsare har du ungefär per dag?
vilka är dina favoritbloggar?
kan inte du ge lite sminktips, typ steg för steg?
<3


helt ärligt så tycker jag att du är hur sjukt undebar som helst, men lite för snäll.
jag får liksom tvinga dej att bli arg när någon behandlar dej som skit, det måste du ändra på älskling, för ditt eget bästa !
men du är as rolig och du förstår mej, när man mår dåligt är det bra att prata med dej för du ställer verkligen alltid upp älskling :')
du betyder grymt mycket för mej, älskar dej ! <3



svar på frågan om var jag började blogga finns längre upp :)



om jag inte gör någonting, asso typ länkar den på facebook och bilddagboken eller är social och så på en dag så har jag 100 - 150 unika besökare per dag, annars har jag allt från 150 - 300 unika :)



mina favoritbloggar är... izahs, dessie, paow och mina vänners, typ din, olivia anderssons och mollys :)



jo absolut klart jag kan visa sminktips steg för steg :D <3
therese om frågestund!!!!:
Hur gammal är du? 
Vad är dina framtidsplaner?
Bästa resmål?
Sommarplaner?
Har du några husdjur?

Jag är just nu 14, fyller 15 om 3 månader :D
alltså är jag född 96 :)
Jag vill ta studenten med bra betyg och så, sen vill jag resa mycket och uppleva saker, och leva livet helt enkelt !
sen vill jag få ett bra betalt jobb som jag trivs på och skaffa familj och sånt :)
bästa resmål som jag varit på är nog rom eller sicilien i italien, blanes i spanien eller när jag var i brasilien :)
i sommar ska jag förhoppningsvis jobba i en månad, sen ska jag leva livet med mina vänner, sola och ha as trevligt !
sen ska vi kanske till england eller grekland också :)
jag har två katter, sune och bosse :)
sen har jag en hund, brasse :D
Mariam om frågestund!!!!:
Sv. Coolt! :)

Mina frågor: vad anser du om homosexuella? 
Varför börja du blogga?

jag tycker att kärlek är kärlek, oavsett om det är mellan kille och tjej, kille och kille, tjej och tjej :)
jag själv är frisexuell, vilket betyder att jag faller för personen inte för könet :)
man är inte annorlunda bara för att man älskar någon utav samma kön, människor är människor och kärlek är kärlek :)
svar på varför jag började blogga finns däruppe :)
matina om frågestund!!!!:
vad för slags bloggar gillar du? :)

jag gillar när man tipsar om mode, sminktips, och andra tips som att t.ex få fin hud och fint hår och sånt :)
sen tycker jag om när man har MYCKET bilder på bloggen och då menar jag inte bilder från google eller we<3it, utan bilder från sin dag och så :)
Anonym om frågestund!!!!:
Vilken skola går du i? :)

Jag går på kunskapsskolan i örebro, och jag är jätte nöjd :)
eller vissa regler är lite störda, men jaja -.-'
louise, emilia & jennifer om frågestund!!!!:
vilka bloggar läser du? :)
Svar på frågan finns längre upp :)
louice om frågestund!!!!:
gillar du kebab?
hahaha, hmm, kebab gillar jag, men när jag åt kebabpizza med vitlöksås på grillköket i odensbacken så vart jag magsjuk efteråt och ända sen dess klarar jag inte av att äta det :(
karolinajonsson om frågestund!!!!:
hur länge har du bloggat? :)

Jag har bloggat i lite mindre än 1 år, men jag har ju bytt blogg en gång också så :)
mirja (: om frågestund!!!!:
Är trasan eller banarne coolare?

BANANE LÄTT !!
andrea om frågestund!!!!:
om du fick dejta en kändis, vem skulle du dejta? :D

nu har jag ju elias, men om jag inte hade honom skulle jag nog välja lil wayne, johnny depp eller daniel adams ray, efter utseende då, förutom daniel adams ray eftersom han inte bara är snygg, han verkar hur mysig och snäll som helst :')
regina om frågestund!!!!:
1.har du sugit av din kille?
2. isf kan du ge tips på hur man gör det för min kille vill att ja ska göra det o jag har ingen aning om hur man gör 
skulle uppskatta ifall du svara :D

ledsen, men jag skriver helst inte ut det här :(
- A N N A om frågestund!!!!:
Favoritplats?:)

nyköping !
inte bara för att min pojkvän och 50% av mina vänner bor där , staden är ju så jävla mysig, deras lilla hamn och allt, så himla mysigt :)
Emma ♥ om frågestund!!!!:
vad tycker du om mig, helt ärligt?
vad tycker du om att jag & elias är så bra vänner? 
vad är det bästa du gjort i ditt liv? 
vilka bloggar följer du? 

Jag saknar dig snuttis!

Jag tycker att du är helt otroligt snäll och glad !
du utrstrålar glädje hela du, när du kommer in i ett rum så blir man själv alldeles fnittrig och glad :D
och du är snäll och hjälpsam, dessutom väldigt rolig haha !
och jag är glad att vi har träffats och att vi kommer så bra överenns :D <3
jag tycker det är bra, jag litar på er båda till 110% och vet att elias aldrig skulle svika mej och att du aldrig skulle svika martin, så jag är aldrig orolig :)
dessutom är du bra för honom, och det är bra tycker jag :)
han blir glad utav dej, precis som jag :D
det bästa är nog när jag bestämde mej för att bli vän med min bästis sanna igen, eller när jag blev tillsammans med elias eller när jag bytte skola :)
eller kanske när jag sa till min farfar att jag älskar honom, nu när han är så orolig för farmor :(
svar på vilka bloggar jag följer finns där uppe :)
saknar dej med snuttan ! <3
umm.. om frågestund!!!!:
Om du nu fick reda på att din kille har varit otrogen mt dig hela tiden hur hade du reagerat? Vad hade du gjort?
Hade du börjat sprida rykten om honom?
hade du gjort slut?
eller hade du ba pratat med honom och sen glömmt allt? Som om ni aldrig varit tillsammans, och fortsatt va vän med honom?
Ingen fråga du behöver svara på men kändes bara som om den var ganska viktig.

Jag hade blivit hur förbannad som helst och besviken och ledsen.
jag skulle nog först fått en chock och bara suttit tyst, sen hade jag nog börjat fråga massa frågor som: med vem ?  varför ? om jag hade gjort något fel ? om han ville lämna mej och sånt.
sen hade jag börjat gråta och nog fått panik attacker :(
får gåshud bara av att tänka på det.
sen hade jag tagit en pause, och hade han velat ha tillbaka mej så hade han nog fått åka hem till mej, och gjort ett dramatiskt försök att få tillbaka mej, typ överraska mej med att åka hem och typ stå på sina bara knän, för då hade han ju bevisat att han vill ha mej liksom, och det är det jag hade behövt veta för att kunna ta tillbaka honom.
nej jag hade inte börjat sprida rykten om honom, eftersom jag är inte som , och dessutom tjänar det ingenting till, det blir ju inte direkt ogjort :(
hade det tagit slut så hade jag absolut velat vara vän med honom, för han är verkligen min allra bästa vän, men det hade nog varit svårt att förlåta honom....
senga  ([email protected]) om frågestund!!!!:
vad använder du för tandkräm? :)
hehe, vet inte, colgate max white typ, haha :)
Matilda :) om frågestund!!!!:
Om du var kändis för en dag vad skulle du göra då? ;)

vad jag skulle göra, hmm, antagligen leva kändis livet, festa, shoppa träffa massa nya människor och ja, testa att leva kändis livet liksom ;)
blabla om frågestund!!!!:
hur många har du strulat med?
vem har varit sämst och bäst?
vilken är den godaste drickan i världen?
är din mamma och pappa bra? varför? varförinte?

vet inte riktigt hur många jag har strulat med, orkar inte räkna nu, haha.
elias eller sanna, eller typ en kille på ett disco, dom har varit bäst :)
hmm... monster !! :D
ja det är dom, eftersom dom alltid ställer upp för mej.
mamma kan jag prata med som om vi var bästa vänner, och vi har grymt kul ihop, dessutom bråkar vi aldrig, varför vet jag inte :)
pappa är bra för att han alltid påminner mej om hur värdefull jag är, och att han älskar mej och att han gör allt för mej och min bror :)
och jag vet att även om jag tycker dom gör fel ibland så vet jag att det är för att dom tror att det är det bästa för mej :)
emilia om frågestund!!!!:
Hur träffades du och din kille?:)

svar på frågan finns högst upp :)
sabina om frågestund!!!!:
vilken kille tycker du är sötast i din skola ? :):)

hmm, vet inte haha :)
sosososossos om frågestund!!!!:
vem är roligast i din klass ?:))
och vem e du i din klass ?

roligast i min klass är nog danielle, haha, eller nadia och jag tillsammans, för vi har alltid så kul ihop, vi gör så roliga saker liksom, haha, anton och hoger är också as roliga :D
vem jag är i min klass ?
jag vet faktiskt inte, haha, jag är väl typ vän med de flesta och jag tror att jag är ganska omtyckt, verkar så i alla fall :)
det är ingen som beter sej konstigt mot mej och de flesta är as snälla mot mej och så :)
polka:)):):)):):):):):):)):))):)):): om frågestund!!!!:
skulle du verkligen ta livet av dig om elias ( din pojkvän) dog ? ;(

nej det skulle jag nog inte , men jag skulle nog bli otroligt förstörd och inte kunna ta mej ur sängen eller äta på flera veckor :(
malaika om frågestund!!!!:
du måste säga vilka 5 killar som e sötast/gulligast elr snyggast på din skola :):)´)) snälla ssvara på den här frågan 
och jag älskar din blogg

hm... jag tycker ärligtalat inte att det finns speciellt snygga killar på min skola, haha, men anton är söt och hans personlighet gör honom ännu sötare :)
kaka ser bra ut, och någon ny kille i 7an ser bra ut :)
sen kommer jag inte på någon mer som jag tycker ser bra ut, bara liksom söta som hundvalpar typ, haha :D
haha, tack så jätte mycket :D

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad långa svar x) men det är ju bra. ;P

2011-03-13 @ 21:22:28
URL: http://damii.blogg.se/
Postat av: Emma ♥

Bra att du litar på oss snuttis (det är ditt nya smeknamn :*) och du vet att vi bara är bästa vänner :D <3



och du är fantastisk & vi mååååååste ses snart!



pussen!

2011-03-14 @ 10:20:26
URL: http://eskruveeklund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0