Dag 06 – Min dag

ja, min dag vet ni ju redan egentligen ?
men jag kan väll förklara en "vanlig dag" för mej, med skola och allt :)
jag går upp klockan 6 på morgonen om jag åker med pappa, sen sätter jag på mej kläder och gör frukost.
äter frukost i bilen, sen sminkar jag med och så på pappas jobb och borstar tänderna där, sen lägger jag med i hans soffa och sover ungefär 30 minuter till, sen väcker pappa mej och så skjutsar han mej till skolan.
Men ibland så är mamma ledig (hon har konstiga tider på sitt jobb!) och då går jag upp halv 7, sätter på mej kläder, smörjer in mej och sminkar och fixar mej, sen äter jag frukost och kollar samtidigt på amerikanska komedi serien "Nanny", sen går mamma upp strax innan halv 8 och så skjutsar hon mej till bussen i stora mellösa.
OCH ibland så börjar mamma 9 på morgonen, och då går jag upp 7 på morgonen, sminkar och fixar mej, äter frukost och sen åker vi till stan tillsammans.
Men såklart, sminkar jag mej inte så får jag ju sova längre, så ibland sover jag ungefär 20 minuter längre ;)
I skolan så börjar vi 8.45, och då har vi någonting som kallar "basgrupps samling" eller "BG", och då samlas klassen i sitt klassrum eller "BG rum" och planerar dagen, om man ska gå på föreläsningar (om ni inte vet vad det är så! Man sitter och lyssnar och antecknar av vad en lärare säger, för att sedan använda sej av informationen och så, för att lära se helt enkelt), eller om man ska på KP (K-pass eller KP innebär att man går på som en slags lektion typ, men lärare och så), eller om man ska på workshop (på workshop sitter man i en speciell zon, t.ex matte zon, svenska zon, moderna språk zon och kurs zon och så jobbar man med ämnet som tillhör zonen och så ska det alltid finnas en lärare i workshopen som kan hjälpa med det ämnet), och som ni märker är det ju ingen vanlig skola, kunskapsskolan är en friskola och det gör att den verkligen sticker ut från andra skolor. Vi får liksom bestämma själv vilka tider vi ska ha rast och så, fett nice.
Och vi bestämmer vilka ämnen man ska jobba med när man vill. I skolan umgås jag med Danielle, Moa, Nadia och Cornelia mest, men också med många andra som Emma, Linda, Anton, Ruusl, Flong, och många fler.
Och så här kan det se ut:


Kommentarer
Postat av: Frida

sv: det är bra, hur är det själv ? :)

2011-02-09 @ 21:32:49
URL: http://ffriidaandersson.blogg.se/
Postat av: DANIELLE!!!!!!! (ARG)

FYFAN JOHANNA, JAG SJUNGER SÅ ÄCKLIGT FALSKT ALLTSÅ DU MÅSTE TA BORT. HERREGUD. GÖR EN KATEGORI MED MIG! HAHAHA SÅ MYCKET BILDER OCH SKIT DU HAR PÅ MIG. ÅÅÅÅH TA BORT

2011-02-10 @ 21:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0