Dag 03 – Mina föräldrar

Mina föräldrar är gifta & har varit gifta i 15 år, men tillsammans i 19 år.
Min storebror är endast från min pappas sida, men för mej är han en helbror ändå.
Även fast mamma inte är min storebror riktiga mamma så har hon ändå uppfostrat honom som sitt eget barn eftersom han var bara 3 år när mamma & pappa blev ihop.
________________________________________________________________________________________
Min pappa heter Roland Larsson, men kallas för Rolle eller Rocken Rolle, som jag & min storebror kallar honom, hihi.
Han är 48 år gammal & spelar elbas & kontrabas.
Min pappa jobbar med utvecklingskadade, & tar hand om allmänna platser, t.ex klipper gräsmattor, skottar & sånt. Pappa är också med i ett band som heter "The inner planets" eller "Rolle & planeterna".
Min pappa HATAR sånt som paradise hotel, hollywood fruar, & andra ytliga program, han klarar inte av att se hur korkade människor är, haha. Pappa är en känslo människa & vi (hans barn) betyder allt för honom, & han berättar alltid hur mycket han älskar mej & min bror & hur mycket vi betyder för honom, & så har det varit hela våra liv, vilket är jätte bra tycker jag :)
Pappa är också väldigt lätt att tigga pengar ifrån, hihi. Det är bara att säga "pappa, jag behöver verkligen nya jeans, jag måste liksom använda smutsiga byxor" (vilket inte är sant, men pengar är ju alltid kul :D) & så får man 300 kronor :)
Min pappa är världens bästa !!! :D
Min mamma heter Maria Larsson (Olsson är hennes flicknamn). Hon är 46 år gammal & hon absolut ÄLSKAR att musik, hon har över säkert 500 hundra skivor & lyssnar alltid på nya skivor. Mamma jobbar med ungdommar som har det svårt & kan inte bo hemma, så dom bor i en speciell lägenhet & får hjälp & sånt, hon har tidigare jobbat som kurator & är därför lätt att prata med & är bra på att hantera svåra situationer, därför kan jag alltid be mamma om hjälp & behöver nästan aldrig vara rädd för att berätta någonting för henne. Mamma är väldigt lik mej i sättet, eller jag är väll lik henne. Mamma är min bästa vän & det är väll så det ska vara antar jag :)
& vi bråkar nästan aldrig, inte ofta i alla fall, vilket är bra, eller jo.... vi skojbråkar JÄMT, hahahaha, fast det är ju bara kul. Mamma är den svår övertalade & är stenhård när det gäller pengar, så därför frågar jag inte henne längre, hehe.
Min mamma är bäst i världen !! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0