Dag 09 – Min tro

min tro ? jag antar att det menas med min religösa uppfattning eller nått.
jag är döpt (alltså kristen enligt.... lag? eller nått?) men vad jag tror på.... hum ?
jag tror inte på jesus, eller i alla fall inte på den jesus som är med i bibeln, faktum är att jag faktiskt inte alls tror på bibeln över huvudtaget.
visst kan jesus mycket  väl ha funnits, för det tror jag att han gjorde, och att han sa att han var guds son, men är inte vi alla guds barn liksom ?
och varför skulle just han då vara så speciell ?
dessutom... tror inte JAG att han kunde läka människor, eller gå på vatten, det tror jag är påhitt.
bibeln tycker jag är skitsnack, fast jag tycker också att mycket är fint och fascinerande med bibeln och kristendommen, jag har fått lite utav en kristen uppfostran (inte mycket alls) men lite iaf, jag och mamma brukade t.ex be den där "gud som haver barnen kär...." innan jag skulle sova, vi åker till kyrkan 30 minuter varje juafton, och när jag var mindre åkte jag på ett kristet läger, fast det ända som gjorde att man märkte att det var kristet var låtarna och typ kvällsbönen, för jag skulle nog bli ganska obekväm om det vart för mycket sånt.... inte för att det är fel, bara att jag inte trivs med det liksom.
men jag tror att ALLA har en egen skyddsängel som liksom är som sin egen själ eller som sin inreröst, den som får en att fatta vättiga beslut istället för de dumma.
det är väll ungefär vad jag tror.

Kommentarer
Postat av: denice

sv: dåligt. själv?

2011-02-14 @ 22:23:31
URL: http://denicehedberg.blogg.se/
Postat av: EpicFaiil - Sveriges största scene core blogg!

sv: det är bara bra! :) hur är det själv? :D

2011-02-14 @ 22:23:36
URL: http://epicfaiil.se/
Postat av: Amanda

Sv;

Bara bra, du då~? ^-^

2011-02-14 @ 22:25:37
URL: http://bananasisformonkeys.blogg.se/
Postat av: agnes

jag kommer ihog att du och jag blev jagade av några killar på lekis och gömde oss bakom en dörr och då sa du den där gud som haver barnen kär.. och då lärde du mig den så stog vi bakom dörren och önskade att dom inte hittade oss ;'D hahaha! och ha inte så att texten är ljus grå när man skriver en komentar för man ser inte texten alls :s jobbigt..

2011-02-19 @ 12:39:17
URL: http://aagneskahn.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0