anorexia - fetma

Det är läskigt hur vi tjejer (killar också, men mest tjejer) påverkas av det som kallas "skönthet", vi ser smala/spinkiga, översminkade tjejer med stora tuttar & smal midja på framsidor i tidningar & får bilden i hur en kvinna "ska se ut", t.ex här:



Jag personligen tycker att det är MYCKET finare att vara mullig än att vara lika smal som tjejer med anorexia,
för det är verkligen inte fint, alla killar jag känner tycker inte heller att det är fint, de tycker ju om när man har lite former, lite höfter, lite låt, tuttar, lite rumpa & lite hull på magen är ju alltid bra att hålla i när åskan går, inte sant ?
Jag har VÄLDIGT mycket komplex över hur jag ser ut, även om man kanske inte märker det så mycket i bloggen & så, men jag tycker mina armar är för tjocka, min mage står ut för mycket, mina lår är för stora, mina kinder är alldeles för runda, mitt hår är för kort, mina fingrar är för runda & tjocka, men vissa dagar kan jag k,änna mej fin, förhoppningsvis kan det flesta det eller förhoppningsvis kan alla det.
Jag tycker det är fel att inte stora tidningar som elle eller glamour har lite mer bilder på tjejer med lite kött på benen, för liksom det var ju sjukt hemskt när glamour vart HYLLADE pga att dom hade haft 1 , 1 ENSTAKA bild på 1 enstaka tjej med LITE mage & artikeln handlade om att man ska tycka om dej själv som man är....
så jävla sjukt, dom borde ha såna tjejer som i den artikeln posande på framsidan i snygga kläder & flashigt sminkade & flashiga frisyrer, det vore inte mer än rätt.
Det är vad jag tycker i alla fall.
Man ska tycka om sej själv som man är, även om man inte ser ut som en barbiedocka, för man är fin ändå, man behöver inte vara skit smal för att vara fin, jag tycker att visa som jag känner skulle inte passa i att vara liksom barbiesmal eller "snyggt" smal, liksom, det är SNYGGT ATT VARA MULLIG, enligt mej i alla fall.
Så tjejer, ät så mycket ni känner för!!! ;)

puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0